BU BLOGDA ARA

29 Eylül 2016 Perşembe

Değişen Saç Bakım Rutinim ve Bazı Pişmanlıklarım

Saç bakım rutinimin temel taşları elbette var ama bir çok ürünü çok sık değiştiriyorum.Sık şampuan değiştirmek, çeşitli saç kremleri denemek gibi zararlı olduğunu bildiğim ama yapmaktan keyif aldığım şeyler var.Bu saçlarıma yaptığım birinci kötülük!


Yukarıda bahsettiğim durum,şimdi bahsedeceğim şey yanında oldukça masum kalıyor aslında. Ben sorunlar karşısında oldukça güçlü durabilen bir insanım.Son iki yıldır sorunlarla baş etme yeteneğimi önemli ölçüde kaybettim.Küçücük şeyler bile zihnimde büyüyüp kocaman oluyor.O süreçte belimdeki saçlarımı neredeyse küt kestirerek tepkimi dışarı vurmuş oldum. Çünkü baş edemediğimi düşündüğüm anda, aynaya baktığımda farklı bir ben görmek isterim.İnsanın çehresini değiştirmesinde en kolay yöntem de saçlarla oynamak oluyor. Sanki görüntüm değiştiğinde başka bir ben oluyorum, ve o ben daha güçlü daha dik durabiliyor. Hal böyle olunca iki yıldır saçlarımı bol bol kestirdim, defaten boyattım.Simsiyah saçlarımı,sarılarla bezemek baya radikal bir değişim oldu, yetmedi daha da sararttım,geçenlerde gene kendimi kuaför koltuğunda buldum. Boyatmaktan, rengini açmaktan yıprattığım yetmemiş gibi bir de perçem sevdasına düştüm.Gençlik yıllarımda hep perçemliydi saçlarım, o zamanlar bile perçemi kendime yakıştırmadığım halde, gidip perçem kestirdim, saçlarıma kat verdirdim falan.Sonuç aynaya bakmak istemeyen bir ben oldu! Kendimi bu halimle gerçekten hiç sevmiyorum. Başka bir ben oldum evet ama sevmediğim bir ben olmak istememiştim tabii ki! Artık akıllanma vakti geldi diye düşünüyorum, bir daha saçlarıma eziyet etmeyeceğim. 

Yeni saçlardan memnun kalmayınca, biran önce uzasın da eski klasik bob modelime dönebileyim diye çaba harcamam gerekiyor şu anda.Bir çok araştırma sonrasında ve arkadaş tavsiyelerine uyarak saç bakım ürünlerimi değiştirdim. Bugün de kısaca değişen saç bakım ürünlerimden bahsedeceğim.


Revox At Kuyruğu Şampuanı: Bir çok blogda okumuştum bu şampuanı. Olumlu etkilerinden,başarılı olduğundan haberim vardı. Twitter üzerinden de öneren bir kaç kişi olduğu için gidip aldım.Fiyatı 40 TL olan bir şampuan.Detaylı yazı ilerleyen günlerde yazacağım, uzatma konusunda performansını tabii ki henüz gözlemlemedim ama saçlarım şu anda daha parlak ve dökülmesi ilk yıkamadan bu yana gözle görülür biçimde azaldı. Faydasını göreceğimi düşünüyorum. 



Dax Super Gro: Bu ürün de saçlarının çabuk uzamasını isteyenler tarafından oldukça rağbet görüyor. Ürün benim elimde uzunca bir süredir var ama, saç uzatma hevesim olmadığı için kullanmamıştım.Şimdi kurtarıcı gözüyle bakıyorum açıkçası. Saçlarımı kestirdiğimden bu yana haftada iki kez olmak üzere kullanmaya başladım.Vazelin gibi bir yapısı var ve misler gibi de hindistan cevizi kokuyor. 2 hafta daha kullandıktan sonra detay verebilecek gözlem yapmış olacağımı düşünüyorum.


Le Petit Oliver Kolay Saç Tarama Spreyi: Bu üründen uzun uzun şurada bahsetmiştim. Saçlarım ince telli ve az olduğu için sönmeye çok müsait.O yüzden saç kremi kullanmamaya özen gösteriyorum.Duş sonrası da çok karıştığı için bu tarz ürünler benim vazgeçilmezlerim arasında. Severek kullanıyorum.


Morfose Saç BB Kremi: Saç BB Kremimi olurmuş demeyin varmış.Kütahya'ya kardeşimin yanına gittiğimde onun kuaförüne gitmiştik.Yıllarca güvenerek gittiği bir kuaför olduğu için oradaki ürünleri inceleyip epeyce bilgi aldım.Saçlarım çok kuruduğu için kurtarıcı bir ürüne ihtiyacım vardı. Züleyha Hanım bu ürünü tavsiye etti, kendisi de müşterileri için kullanıyormuş sıklıkla. İnanır mısınız, bu ürüne bayıldım ben! Gerçekten çok başarılı. Kupkuru olan saçlarımı 4 kullanımda toparladı neredeyse. Duş sonrası çok az bir miktar ürünü, nemli şaçlarımın sadece boylarıma uyguluyorum. Sonuç tatmin edici.Daha yumuşak nemli görünen saçlara kavuştum bile şimdiden.Ayrıca ısıl işlem öncesi de oldukça işe yaradığını fark ettim, saçlar daha kolay şekil alıyor ve pürüzsüz bir şekillendirme sağlıyor. Detaylı yazıyı gene iki hafta daha denedikten sonra yazacağım. Uzun vadede etkilerini görmek istiyorum.




Benim yeni şaçlarım yukarıdaki gibi (açık kullanamıyorum maalesef) saç bakım rutinimdeki ürünler de az,öz ve amaca yönelik! Sizin bu ürünler arasında kullandıklarınız var mı? Çabuk saç uzatma konusunda ürün tavsiyelerinize de açığım.

Sevgiler..

9 yorum:

  1. O güzelim upuzun saçlara bir anda küt kestirecek kadar kıyabilmene cidden hayret ettim canım :/ Ama zaman zaman olabiliyor bu şekilde radikal değişiklikler..

    Resmine baktım da perçemin yana doğruymuş ve sana yakışmış gerçekten, ben yazıyı okurken tüm alnına dökülen perçemler kestirdin sanmıştım.. O tarzdaki perçemleri ben de kendime pek yakıştırmam :)

    Ayrıca saçının sarılığı da güzel görünüyor, ışıltı katmış sana ^^ Siyah saçlı halini de merak ettim <3

    Umarım saçların istediğin forma gelir <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim, o boydan kısa saça geçince ben de minik bir travma yaşadım ama çabuk atlattım.Kısa saçlı daha modern göründüm sanki. Umarım kısa sürede toparlar da saçlarım ben de mutlu bir insan olabilirim.

      Sil
  2. Morfose'yi severek kullanıyorum. Revox' un saç kremi maskesini de çok övüyorlar. Le petit adlı saç spreyini merak ettim :)
    Umarım saçların istediğin hale kolay ve sağlıklı şekilde gelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maske ve krem kullanmaya çalışıyorum saçlarım çok sönüyor çünkü :(

      Sil
  3. o da bir şey mi:) belimdeki saçları yaz başı erkek gibi kestirdim, ama amacım bir daha boyamayarak kendi çıkan beyazlarımla birlikte uzatmaktı. Kerastase İnitialiste'i tavsiye ederim, uzatmada çok etkisini gördüm, gürleştiriyorda saçı. Dax gerçekten uzatıyor, ama saçtan arındırması sıkıntılı olduğundan artık sadece hindistan cevizi yağı kullanıyorum, o da başarılı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dax gerçekten çok zor arınıyor. O konuda benim de sıkıntılarım var. Önerinizi dikkate alacağım :) Sevgiler..

      Sil
  4. ahh ahh o morfose bb kremi kaç kez alıp almamak arasında kararsız kaldım. en sonunda almadım ama şimdi yeniden düştü aklıma . Elimde ki ürünler azalınca sanrım alacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kullanarak azaltamayınca ürünleri elimden çıkardım eşe dosta vererek. Kedi kuyruğu kadar olmayan saçlarıma milyon tane ürün almışım,pes.

      Sil
  5. Merhaba,ben saçım için zigavus sarımsaklı şampuan ve saç bakım maskesini tercih ediyorum.Saçlarımındaki aşırı dökülmeyi durdurdu.Haftada iki defa da saç bakım maskesini uyguluyorum.Saçlarım yumuşacık canlı ve parlak.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerli , üşenmeyin yazın :)